- Julespeling

Svanhild  i aksjon

Svanhild i aksjon

Orphy Robinson (til venstre) og Andy Sheppard

Maijazz 2008 I samarbeid med Stavanger2008 og NMF inviterte Maijazz allslags saksofonister; amatør, profesjonell, ung eller gammel til årets største saksofonhappening - Andy Sheppards Saxophone Massive!

I 20 grader og sol var 100 saksofonister med på å markere MaiJazz sitt 20-års jubileum gjennom fremføringen av den engelske saksofonisten Andy Sheppards ”The Living Bridge” på utendørskonsert i Stavanger sentrum 10. mai 2008.

"Fem minutter forsinket begynte det å strømme saksofonister ut av 2008-bygningen. Til lyden av kirkeklokker og dvelende toner fra høyttalerne tjustartet to saksofonister på hvert sitt tak, en på 2008-bygningen og en på toppen av Torgterrassen.

Etterhvert begynte dirigent Orphy Robinson å piske igang resten av gjengen, og snart oste det av sax på Domkirkeplassen" (Stav.aftenblad 10.05.08)

Svanhild Reve, som til vanlig spiller altsax i Bryne musikkorps, er i en travel hverdag flink til å fange opp og få med seg kjekke ting som skjer.

Vi som ikke var der kan nok bare angre på at vi gikk glipp av en fantastisk opplevelse.